onsdag, maj 17, 2006

Hångla

Annika Lantz i P3 tycker det hånglas för lite.
Jag håller med.
Hångla mera.
Hångla för fan!

Jag vill också hångla. En biljett till Malmö imorgon kostar över 800 pix.
Ska jag ta mig tillbaka hem innan sommarjobbet börjar är det samma pris. Alltså behöver jag ungefär 2000 kr för att få hångla.
Borde man inte införa hångeltaxa på tågen? Införa lite KÄRLEK till Sveriges annars så trista betongfält av förorter och funkishus?!
30% av grundpriset på biljetterna om man hånglar på stationen när man kommer fram. På varje perrong står en kärlekskonduktör och kollar ens biljett och hånglar man när man kliver av tåget så får man ett litet hjärta på biljetten och pengar tillbaka.
Det tycker jag låter hur bra som helst. Sveriges befolkning skulle öka på nolltid och dessutom få ett schysst rykte om sig världen över att vara ett Kärlekens land (utöver det där att svenska tjejer är lätta ligg dårå...) med ett statligt stort hjärta.


(Skulle det mot förmodan funka så skulle jag i samma veva starta en hångel-kontakt för att alla ska kunna snuva SJ på cash. Så att vem som helst kan ha ett hångel som väntar i andra änden, hur okända de än må vara för varandra.)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vips: har ar hur du loser det har problemet. Lifta fran orebro till skane ar ju gratis, inte svart, och inte farligt. Kanske tar det lite langre tid, men det ar det ju vart.

17 maj, 2006 23:05  
Blogger vandrarvild said...

inte farligt att lifta? min magkänsla säger annat. tjuvåker hellre på tåget :) men det är jag för ärlig för. Näe, jag får helt enkelt snegla på 13timmarsresor med swebus :/

18 maj, 2006 00:20  
Anonymous Anonym said...

Jag har en kompis i Stockholm som har haft ett hångel här, femtio mil bort. I Stockholm borde det ju finnas tillfällen att hångla och hon sa att man kan ju inte hålla på att åka över halva Sverige för att hångla, "fast det är ju det vi gjort" kom hon på sedan.

18 maj, 2006 09:42  
Blogger vandrarvild said...

Ylva: Ja, jag åker gärna femtio mil för att hångla. Här i örebro finns inga hångel, jag ser inte ens några snygga killar längre, och gör jag det är de för unga och det funkar ju inte...

18 maj, 2006 10:39  

Skicka en kommentar

<< Home