måndag, maj 15, 2006

djävulens hantlangare

Och sen ringde de från ännu ett djävulens hantlangarföretag idag. Jag ska dit imorrn.
Jag önskar jag kunde tacka nej till jobb om de erbjuder mig ett.
Men jag tänker som så, att om jag jobbar för dem här i stan är det antagligen lättare att få jobba för dem i andra städer senare i år.
För pengar tjänar jag ju inte på att jobba i alla fall, inte som det är nu.

Sen hemfaller jag tankar som vad jag skulle kunna göra om jag hade ett jobb och mer pengar.
Gå till tandläkaren vore ju rätt otrevligt och otäckt, men måste man då måste man.
Och låta nån annan klippa håret på en för en gångs skull. Eller köpa flera klädesplagg på samma månad utan att behöva prioritera det nödvändigaste, om man ens har råd att köpa något sånt alls.
Samt att slippa tigga pengar av pappsen. Kunna äta bättre mat vore inte heller fel (jag är galet sugen på marinerad tofu!).

Well, det där ordnar sig alltid på något sätt.

3 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Lite nyfiken blir jag ju på vilket "djävulens hantlangarföretag" är.....

15 maj, 2006 20:58  
Blogger Fröken K said...

ja vad kan det vara för nåt?
det är kul med pengar. jag har det roligt iallafall.

15 maj, 2006 21:06  
Blogger vandrarvild said...

Madison: rekryteringsföretagen!!!

K: jo, det är kul med pengar, det är ju det som är dilemmat.

16 maj, 2006 01:31  

Skicka en kommentar

<< Home