tisdag, maj 16, 2006

fett vs supermodell

TVs kontraster kan väl inte vara tydligare när femman visar extremt feta kvinnor och männen som älskar/göder dem, och trean visar nån victorias secret-show med toppmodeller och en ricky martin som knappt kunde sjunga för han fick väl stånd på scen eller nått. Jag zappade emellan, det höll mig vaken.

Men sen undrar jag nu då, om de överviktiga människorna: Finns det inga kvinnor som tänder på extremt feta män, och varför görs det inga program om dem? Och vad är det med män som vill att deras kvinnor ska bli orörliga fettklumpar och bli helt beroende av dem? Och när kvinnornas kroppsdelar i all sin orörlighet ser ut att börja ruttna för att de inte har nån blodcirkulation där; är det vad männen vill ha? För de kan ju inte ha sex med dem när de så stora, sa en av kvinnorna på TV, och....

Jag förstår det bara inte.
Inte heller förstod jag grejen med alla supermodeller på trean, de tråkar ut mig - denna skapade skönhet som man matas med, är det bara jag som tröttnat på det här?
Dock var kontrasterna enorma när jag zappade emellan kanalerna. Orörlig kvinna som är glad för att hon får äta vad hon vill och, zapp zapp, Tyra Banks.



Min mage är värre igen och jag vågar inte äta utan dricker bara vatten. Är inne på sjätte eller sjunde dagen nu, kanske dags att ringa läkare?

5 Comments:

Blogger Gudinnan said...

Prata med läkaren va? Allt blir så mycket jobbigare med en ond mage. Är det något jag lärt mig nu så är det att inte jävlas med den =/

16 maj, 2006 08:41  
Blogger Peter Madison said...

Såg också det där på femman å var tvungen att stänga av skiten. Mådde fan illa...... Och du, ring doktorn! Det där verkar inge vidare.......

16 maj, 2006 10:47  
Blogger vandrarvild said...

Nä, magen is a bitch. Det enda jag kan äta nu är havregrynsgröt. Ska ringa läkaren och gnälla mig till en reservtid tror jag.

16 maj, 2006 10:47  
Blogger vandrarvild said...

Madison:Jo, jag växlade mellan nått slags illamående och lätt äcklad fascination men blev mest arg på männen. Det är ju bara förtryck åt andra hållet. Okej att det finns människor som gillar extremt stora människor; det är ju som med allt annat, men när de göder dem att bli orörliga och beroende så blir jag mest förbannad

16 maj, 2006 10:57  
Blogger SoulEvolver said...

Det är helt jävla vidrigt det där med "feeders", men antar att det handlar om kontroll, som det mesta.

Kan man inte behålla människors kärlek på ett naturligt sätt så "tvingar" man dem att vara kvar. T.ex genom att göda dem så de inte ens kan lämna huset.

Och de här tjejerna som låter sig bli offer kan ju inte ha mycket självkänsla. De litar väl på männen och tror att deras matande är ett uttryck för kärlek medan det egentligen är tvärtom. Det handlar om perverterad kontrollvilja; ungefär som den som yttrade sig hos den där homosexuella massmördaren i Milwaukee, men istället för att göda sina offer för att ha kontroll på dem och tvinga dem att stanna kvar så mördade, styckade och stoppade han dem i frysen... De flesta offer hade han ju haft någon sorts personlig relation till och varit "kär" i...På så vis lämnade de honom inte. Han hade kontrollen.

Fy fan... så illa det kan gå.

*ryser*

16 maj, 2006 14:18  

Skicka en kommentar

<< Home