tisdag, maj 16, 2006

bloggstockad igen

Nu har jag börjat följa ännu en serie bara för att den hamnar direkt efter något annat jag ser, eller för att det är det bättre alternativet bland allt skit på TV. Navy CIS har en viss charm, men det är förmodligen bara för att jag gillar Abby, den enda karaktären i serien som ter sig levande, som en människa. De andra är rätt lama.

...och jag ser Sex&thecity igen och när min mage morrar hungrigt fast den inte pallar av nån mat är det rätt skönt att se en serie med pinnsmala tjejer som käkar hela tiden. Det blir en slags jämvikt.


Jag är bloggstockad som fan. Vill inte ens sitta vid datorn men det kan bero på att magen gör ondare när jag sitter. Så nu ägnar jag min återhämtning åt att läsa, liggandes i soffan, med vetevärmare på magen(brände mig som fan på den tidigare idag) och vattenflaska plus en tillbringare med vatten inom räckhåll.
Det är inte utan att det hela tråkar ut mig rejält, men jag har HP-sug (a k a en djupt älskad verklighetsflykt) och om jag äter på ett nachochips under en timme(för det har jag hemma. Har jag några grönsaker hemma då? Nej. Nyttigheten lönar sig ju inte så varför handla det?) så kanske inte magen reagerar. På det sättet har jag nog ätit en normal portion föda på en vecka ungefär.

FAN ta den där jävla Murphy om jag inte går ner ett endaste kilo på det här! Gärna fem. Sådär att ansiktet blir lagom urholkat. Varför är jag en sån sucker på kindben? Jävla Spike och den där skådisen jag var såld på när jag gick i åttan. Allt är deras fel. Föresten. Allt är någon annans fel. Och ibland är det jävligt PK att påstå det.

... och när jag är hungrig blir jag grinig. När jag är sjuk blir jag grinig. Kombinerat med varandra blir jag faktiskt rätt trevlig *hehe*

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bantar du?? Eller what's goin on???? Förresten.. programmet heter Navy CIS (inte CSI, det är ett annat program =P)

16 maj, 2006 23:18  
Blogger vandrarvild said...

Oj, sorry, bäst jag ändrar det :) CIS ska det bli!
Nope, bantar inte, har nån form av magkatarr som gör att jag inte kan äta. :( Rätt plågsamt emellanåt.

17 maj, 2006 00:31  
Anonymous Anonym said...

Gå till doktorn så det inte blir värre... jag ska hålla tummarna för din mage.
Du skriver så bra, jättebra verkligen.

17 maj, 2006 09:45  
Blogger vandrarvild said...

tack! :)
Pratade med min syster, hon har liknande symtom, kan inte äta vanlig mat, men godis. Vi vågar inte gå till läkaren, de kommer bara säga att vi är psykiskt störda, hahaha! Men jag börjar bli lite trött på det här nu, och dessutom är jag jävligt HUNGRIG hela tiden vilket jag blir lite irriterad av.

17 maj, 2006 12:18  

Skicka en kommentar

<< Home