lördag, april 01, 2006

med film från 1976

Nackdelen med att somna i soffan är att man sover sig förbi allt det som är bra på teve, och vaknar lagom till alla kassa filmer från 1976 med människor i huvudroller som man tänker "Kolla så ung han är där!"om, och repriserna som ingen orkar se för de är från 2000 och visas för femte gången bara för att de inte kostar så mycket för kanalen.

Man är lite lagom seg dessutom, och zappar på kanalerna, medveten om att man kan låta bli att bli pigg och bara gå och lägga sig. Men man orkar inte.

Jag funderar lite på att ringa D men jag nöjer mig med ett sms. Jag säger alltid att det är okej att han ringer och väcker mig, men han gör aldrig det. I morgon ska jag leta upp en vetenskapsman som arbetar på att bygga teleportörer. Eller så mutar jag en tjänsteman på SJ så att jag kan ta mig ner gratis och leta jobb.


Föresten är microgröt skitäckligt och slemmigt.



I rest my case och ska väl försöka mig på att sova kanske. Och tvinga min 13-årige systerson att SOVA och ge fan i att sitta på msn kvart i tre på natten.
/L

4 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Du äter mycket gröt du!! King Kong med Jeff Bridges och Jessika Lange från 1976 är också en sån där mitt-i-natten- rulle som är farligt nära gränslandet mellan kalkon och ännu mera kalkon!!....

01 april, 2006 09:08  
Blogger SoulEvolver said...

Hehe...bara en tanke: hur ska du muta honom till att åka gratis? Då har du ju betalt honom ju och det blir ju inte gratis då heller...eller hade du tänkt dig in-natura-muta honom/henne. Kanske lite seg gröt funkar oxå? :)

Saknar dig gums...vi får höras på msn snart!

01 april, 2006 18:34  
Blogger SoulEvolver said...

Hehe...bara en tanke: hur ska du muta honom till att åka gratis? Då har du ju betalt honom ju och det blir ju inte gratis då heller...eller hade du tänkt dig in-natura-muta honom/henne. Kanske lite seg gröt funkar oxå? :)

Saknar dig gums...vi får höras på msn snart!

01 april, 2006 18:37  
Blogger vandrarvild said...

Madison: Gröt är billigt.Lena är pank (lite som "barn är mjuka, bilar är hårda")
En annan kalkonrulle är den där Daryl Hannah blir nån slags jättekvinna och kliver runt bland ladugårdar och ropar "where is my husband?" med basröst... jag saknar den nästan ibland.

desillusionerad: Men du är ju aldrig inne på msn när jag är det. Sluta vara sådär mysigt kär och prata med mig istället! *haha*
Jamen, jag kan ju snacka med snubben på SJ och hinta en massa? Gratis. Men att lägga ut en liten summa och tjäna större summor är ändå en förtjänst, det får gå det med :)
kram

01 april, 2006 19:05  

Skicka en kommentar

<< Home