onsdag, mars 29, 2006

TV

Jag förmodar att jag är en av de få som nu inte kommer att ha TV på måndag.
Varför? Pengar så klart. Men jag har inte frågat hyresvärden om det där ens. Vi kanske har det automatiskt här i huset. Jag har liksom inte brytt mig om det där eftersom jag ändå lekt med tanken att skippa tevetittandet helt och hållet. Man blir ju så jävla fast vid det där, stirrandet på rörliga bilder i färg... Jag kan varendra jävla reklam, följer omedvetet fler serier än jag vill erkänna genom att jag har teven som sällskap. Jag är beroende och när man börjar tycka det är en bedrift att stänga av teven i en timme på kvällen så är man illa ute.

Så jag vet faktiskt inte ens om jag är så ledsen för det där.
Vi får se nästa vecka. Vad som händer. Min teve är ändå på väg att lägga av och att köpa en ny; njae, det lär dröja.
Mamma och pappa pratade föresten om att köpa teve och dvd-spelare till mig.
För att mamma, när jag sa att teven är halvkass, förfärat utbrast " Men du måste ju ha teve!" ungefär som om det gällde liv eller död.
Mammsen som minns när hon såg sin första tevesändning och numera alltid somnar framför detta bildliga underverk.

2 Comments:

Blogger K said...

du darling, menar du att du inte skulle ha tv för att tv ska börja sändas digitalt? i hyreshus och andra lägenhetshus är det oftast så att det finns ett speciellt utbud av kanalerna (typ 1-5, ztv och nån annan kanal) som man inte behöver ha box för att se. den installeras liksom i huset :)

30 mars, 2006 17:20  
Blogger vandrarvild said...

jamen, det är ju bra :) Jag har som sagt inte kollat med hyresvärden. Men jag bor ju privat, det kan vara lite skillnad då kanske?

30 mars, 2006 17:58  

Skicka en kommentar

<< Home