tisdag, mars 28, 2006

komma hem

Jag går ju alltid på magkänslan

men vad ska man egentligen göra när man satt sig i en rävsax
när magen säger nejnejnejnej vill komma hem nu
fast man inte har nån annan väg ut?
Ska jag sälja mina prylar, packa en väska och se var jag hamnar när jag hoppar på första bästa tåg vill komma hem nu

eller ska jag härda ut tills nån fattar att jag SKRIKER på mina egna sätt för att jag kvävs av idiotjobb dit humorlösa ringer
och jag kan hitta något bättre där man får vara kreativ, rolig, rufsig i håret(om man nu vill det) och
skapande kaosartad emellanåt?vill komma hem nu
vill komma hem nu
Jag vill ha ett jobb där man mitt i allt kan skratta åt radions prat eller sjunga med
ett jobb där färger ingår, och kanske lite vardagsdramatik
fast i all tysthet



vill komma hem nu

4 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Okej, hur ser "rävsaxen" ut egentligen? Vart är hem?
Det finns ALLTID en annan väg ut....väl?... Vad skulle du vilja jobba med, egentligen?

28 mars, 2006 20:14  
Blogger vandrarvild said...

Oj. det handlar väl mer om en mängd saker som jag vill känna i frågan om jobbet.
men eftersom jag varken är försäljingstypen eller städtypen eller laga mat-typen så...
jag ska fundera på det där. Min handläggare sa samma sak:"Fundera mer på vad det är för delar i jobbet du vill ha med, som passar din personlighet, än att tänka på ett yrke".

och jag grubblar fortfarande..
"Hem" är snarare en känsla av välbefinnande än den här rastlösa känslan som min nuvarande sysselsättning ger mig.

och jag har ett kryphål i anställningsavtalet på fredag och då ska jag ringa läkaren...

28 mars, 2006 22:02  
Blogger Peter Madison said...

Förlåt, det var inte min mening att låta som en handläggare!! Förmodligen det värsta jag gjort mot någon annan människa....!! Tänker inte komma med något "gott" råd ty det funkar ALDRIG, däremot tänker jag be dig följa magkänslan och hjärtat. Det är ju det som gjort dig till den du är!! Glöm inte det.

28 mars, 2006 23:59  
Blogger M said...

eftersm ja följer ditt liv med massiv nyfikenhet.. Tänker ja tycka till igen..

alltså..
Är inte jobb sånna ofta?
till att börja med iaf..
å e det inte liite bra med ett halv kass jobb (som iaf betalar hyra, mat å ev en massa shopping man innan inte kunde unna sig.. )medans man letar efter "drömmen"..

en av anledningarna till att ja "undrar" e att ja e i exakt samma sits.. precis börjat jobba igen.. ( efter diverse.. )och i feel trapped.

På ett sätt ja klart ogillar. men samtidigt ser ja såå himla mycke fram emot att pengarna inte e slut så snart hyran e betald.

å sånna saker som känns som en lyx samtidigt som ja undrar om det e värt detta. Även om allt inte e kass, bara lite trapped..


hur vet man..

29 mars, 2006 10:30  

Skicka en kommentar

<< Home