måndag, mars 27, 2006

kvotfyllande

Okej, det är till en viss del jäkligt bekvämt att söka jobb direkt på företagens hemsidor, klipp och klistra in sitt CVoch ett käckt litet brev "Hej, jag är en tjej på 31 år"... (Och jag medger generat att en del av dem låter så. Det är när jag inte vill ha jobbet egentligen utan söker för att fylla kvoten för att kunna säga "Jag väntar på svar från ett jobb på XXX" och biter ihop för att inte fortsätta med ett "Fast jag vill inte ha det egentligen.") men nu sökte jag ett jobb på eniro och FAN I HELVETE vilken dryg jävla fukkin sida man ska kleta svar på:
"Om du var i den här situationen skulle du då välja".
"Vad anser du är bra attityd på jobbet" bla bla bla.
*kräks*

Det tog en bra stund.
Sånt är jobbigt.
Jag måste sova. Matlåda blir det ingen, snarare macka imorrn.

Kolla Ds sida föresten, hans bilder från Lund är jättefina. Han tyckte vi kunde flytta dit och va fan, sure, vi bor i Lund ett tag då...

6 Comments:

Blogger deusexmach said...

Om du nu får jobb i gnällbältet så får du väl pendla annars. Fast jag har hört att det existerar varken arbetslöshet, orättvisor eller depression i denna vackra stad.
....och alla får gratis lägenheter i de vackraste husen. ...gatorna är fyllda med mjölk och honung.

27 mars, 2006 23:23  
Anonymous Anonym said...

http://www.yttermera.se/jobbigt/soka_jobb/jobbansokan_mcdonalds.html
Där har du en riktigt bra jobbansökan som kanske ger dig lite inspiration till kommande ansökningar. ;-)

28 mars, 2006 10:26  
Blogger vandrarvild said...

D: inga orättvisor eller arbetslöshet i Lund? Ooo, så fint. Men då söker jag jobb där på en gång då, oki? har en månads uppsägningstid på det här bemanningsföretaget bara. Det blir ju finfint.


Evilhoney: McDonkan, tack tack, jag har alltid drömt om att jobba hos denna montruösa multinationella företagsjätte.

28 mars, 2006 16:56  
Blogger deusexmach said...

åååh du skulle vara så söt med en liten skärmmössa på huvudet: Ska de vara extra pommesfrittes på den?
- Yes baby supersize me!

28 mars, 2006 20:22  
Blogger vandrarvild said...

Darling, dröm vidare *hehe*

28 mars, 2006 21:19  
Blogger crrly said...

Lund?!!!! ;D

31 mars, 2006 18:52  

Skicka en kommentar

<< Home