onsdag, mars 29, 2006

jag vill aldrig vara en annan

...men sen när jag läser det igen, det skrivna, då på ett helt annat humör, ett humör som snarare får mig att rycka på axlarna och tänka"Äh, även det här kommer att passera, som allt annat", så känns det så meningslöst att gnälla på sakerna som man inte kan göra mycket åt just då.

När mörkret kommer och jag tassar runt bland bokhögar och kläder på tork funderar jag på vad jag ska göra för mat och tänker "Snart får jag sova igen" och sen en annan tanke:
Jag vill aldrig bli någon annan än jag själv.
En rebell vaknar igen.
Med trassligt nytvättat hår och i morgonrock väljer jag låtar innan jag skruvar upp musiken ytterligare och tänker "Ännu en stund är jag här. I detta ögonblick. Jag överlevde en dag som jag var rädd att inte klara. Imorrn kanske jag till och med klarar av något ännu lite läskigare".
För det visar sig ju att jag emellanåt är modig.
Fast jag inte tror på det innan.



"When I'm lyin' in my bed at night
I don't wanna grow up
Nothin' ever seems to turn out right
I don't wanna grow up
How do you move in a world of fog
That's always changing things
Makes me wish that I could be a dog
When I see the price that you pay
I don't wanna grow up
I don't ever wanna be that way
I don't wanna grow up

Seems like folks turn into things
That they'd never want
The only thing to live for
Is today
I'm gonna put a hole in my TV set
I don't wanna grow up
Open up the medicine chest
And I don't wanna grow up
I don't wanna have to shout it out
I don't want my hair to fall out
I don't wanna be filled with doubt
I don't wanna be a good boy scout
I don't wanna have to learn to count
I don't wanna have the biggest amount
I don't wanna grow up

Well when I see my parents fight
I don't wanna grow up
They all go out and drinking all night
And I don't wanna grow up
I'd rather stay here in my room
Nothin' out there but sad and gloom
I don't wanna live in a big old Tomb
On Grand Street

When I see the 5 o'clock news
I don't wanna grow up
Comb their hair and shine their shoes
I don't wanna grow up
Stay around in my old hometown
I don't wanna put no money down
I don't wanna get me a big old loan
Work them fingers to the bone
I don't wanna float a broom
Fall in and get married then boom
How the hell did I get here so soon
I don't wanna grow up"

(tom waits. ni kan ju gissa vad låten heter...)