fredag, mars 31, 2006

Xentrisk

Emellanåt kan jag drabbas av kreativ panik: Så många idéer och de bara ligger där och väntar på att få hända, kortfilmsidéer och noveller och bara korta sketcher med korkat fånig humor. En del har lite Buster Keaton över sig i mitt huvud. Utan fallande väggar på 9 ton dock.
Men när ska jag hinna göra allt det där jag vill göra? Och vilka människor ska jag leta upp för att hjälpa mig att göra allt det andra som jag behöver hjälp med?
Det är nu jag vill vara underbart förmögen och bara kunna tänka: "Det låter kul med ett produktionsbolag, det testar vi!" som en exentrisk miljonär.
Jag vill testa att vara exentrisk miljonär nu.
Finns det nån med några miljoner över som kan hjälpa mig att få testa det?

1 Comments:

Blogger Johan Miderberg said...

Det fina är att man kan göra det mesta. Själv och i grupp. Finansiering är inte en nödvändighet. Förmågan att lösa problem... dvs kreativitet är alltid en nödvändighet. Hur ska jag få tag i en kamera? Hur ska jag klippa ihop filmen? Hur ska jag si, hur ska jag så? Man tar en sak i taget. Ingen kan säga "du får inte göra en kortfilm! du får inte förverkliga dina drömmar och leva ditt liv!" (mer än du själv) Dagdrömmar som aldrig materialiserar sig... kan leda till att man blir ledsen. Miljonären är inte vad som står mellan dig och att låna en kamera, skriva ett manus, fråga kompisar, kontakta skådisar etc. Det kan du börja göra idag. Du har mitt tillstånd! Var så god! Du får leva dina drömmar!

01 april, 2006 16:02  

Skicka en kommentar

<< Home