söndag, april 09, 2006

another kviss

1. Ta närmaste bok, slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"Jag kan inte tänka på annat. Och vart jag än gå så säger"

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Stenmark-almanacka. April. "Månadens avsnoppning" Nej mn hej. Hej men nej.

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Buffy och For love or money

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
12.22 (12.35)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Erin på teve ska välja Chad och Wayne eller vad de nu heter, eller pengarna (välj pengarna!)
(nähä, de valde varandra, *göllegöllegöll*)
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du?
I går gick jag hem från Coop och undvek hundbajsarna.

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
sofias dagbok på lunarstorm

8. Vad har du på dig?
mysbyxorna(de grå favoriterna) och rött linne, trosor, brillor

9. Drömde du någonting inatt? I så fall - vad?
Som fan, tre drömmar, minns London och mamma i en trädgård och pappas mess på mobilen

10. När skrattade du senast?
Pratade med T på msn om nått som jag skrattade till åt, minns inte vad. Men igår innan jag stängde av teven skrattade jag åt "Men det här är ju snabbmakaroner, du sa att vi skulle få bredband!"-reklamen. Fortfarande så jäkla rolig.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
affischer, tavlor, vykort, trämask, bokhylla

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Varje dag. Nyss gick en kvinna förbi med regnbågsparaply fast det inte regnar. Och jag såg damm på golvet fastän jag dammsög igår. MKT underligt!

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
har inte bestämt mig, ATT frågan finns med tyder på ett visst tvivel hos skaparen, kan tyckas.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Payback på teve igår samt nått mer efter det, minns inte

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Betala syrrans hus plus bil till henne och micke, köpa sommarstuga på nån ö eller på österlen till mams o paps, köpa saker till mina vänner (som typ ny fetingkamera till D, bil till H, större lägenhet till Jäppser, prylar till E, o s v, beroende på vad de behöver...) och hus/lägenhet till mig själv i nån stad jag trivs i plus en massa resor och sen skulle jag nog starta nått företag där jag samlar mina vänners kreativa förmågor till att göra storslagenheter i vilka former vi nu väljer.
Sen skulle jag köpa lite nya kläder. Nä, nu skojar jag, jag skulle handla så mkt kläder att butiksbiträdena skulle kräkas på mig. Och skaffa en personlig tränare/kock. Sen skulle jag dra med mina vänner och familj på nån resa till solen i nåra månader och till Påskön och skaffa mig ungefär hundra sådana där kids i andra länder som skulle få pengar till mat och kläder och skolgång. Sen skulle jag nog köpa en massa skog här hemma och se till att vargarna fanns kvar i den och ge pengar till nått som vill bevara dem och en massa sådana saker världen över. Och bygga härbärgen till hemlösa och se till att alla kvinnojourer fick mer pengar och.....
Och en ny tatuering skulle jag nog också ha råd med.


16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Eh, med den här bloggen vet snart alla allt om mig, så vad finns där att säga? Att jag är nykär? Näe, det är ingen hemlis det heller...

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Störr medvetenhet om orsak och verkan inom natur och kretslopp över gränserna

18. Tycker du om att dansa?
Vet faktiskt inte, men jag tror det

19. George Bush?
NOOOOOOOO!

20. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta?
Saga

21. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta?
Eh. Fan., det har jag inte ens funderat på. *haha!* Leo är fint.

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Naturligtvis.

23. Vad vill du att Gud/Gudinnan ska säga när du kommer till pärleporten?
"Hello again my love. Var det ett roligt liv den här gången?
Kom in, du ska få träffa några gamla bekanta."

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ha, ha. nu ser man ju nästan fram emot pärleporten. ha en härligt dag! roligt med förälskelsen :) Jag gick på stan igår.. är det vår nu? Folk tittar på varandra, igen. eller var det jag?! Det ljusnar och något börjar vakna...

09 april, 2006 17:04  
Blogger vandrarvild said...

jag tror det är vår. Det är något i luften i alla fall, men det kan vara pollen.

09 april, 2006 17:42  

Skicka en kommentar

<< Home