torsdag, april 06, 2006

hjärta

Ni som känner mig kanske är bekant med min förkärlek för lyckliga slut. I alla fall när det gäller kärlek.
Vissa dagar skär det i hjärtat på mig när jag tänker på älskande som inte får varandra. Genom alla tider; denna plågade kärlek, den obesvarade, den olyckliga, den lyckliga som slutar för snabbt, den isärtvingade kärleken.

Allt detta plockar sönder det universella hjärtat bit för bit
och när de gråter gråter jag med dem för jag har varit med om allt det där
och har mer att vänta

och det är ett under att människors hjärtan med jämna mellanrum inte brister med ljudliga knäpp,
som när man kliver på en spegel med klacken


...jag är så jävla blödig

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

"det är ett under att människors hjärtan med jämna mellanrum inte brister med ljudliga knäpp"

men det gör de ju... till slut;
jag har också varit med om ett distansförhållande, varit ensam ensam ensam trots att jag haft ett förhållande, haft enorma telefonräkningar, gråtit på tågen hem till Sverige, grubblat mig fördärvad på OM jag skulle... och vad händer OM jag INTE... (konstigt nog tänkte jag aldrig: vad som skulle hända OM HAN INTE..., och det visar väl den slagsida förhållandet hade I guess)
Och jag fick ju reda på det till slut VAD... när jag inte...

06 april, 2006 23:50  
Blogger vandrarvild said...

Gina, när jag tänker på kärleken nu idag tänker jag" Jag vill älska någon som alltid kommer tillbaka till mig just för att det inte finns någon annanstans han vill vara. Någon som förstår att jag inte håller fast.
Men det är svårt. har du någon nu då, nån som inte trampar hjärtat i småbitar?

07 april, 2006 20:13  
Anonymous Anonym said...

Hm, (nu låter jag cynisk) en vacker tanke men det funkar bara en begränsad tid eftersom kärlek VILL/KRÄVER/LIVNÄR SIG PÅ närhet. Det är så fördjävligt med distansförhållanden att de aldrig håller i längden. Man måste komma till ett avgörande, någon måste flytta.
(Jodå, jag är gift nu, med min livräddare, detta var för ett bra tag sen, men ärren sitter kvar.)

07 april, 2006 22:08  

Skicka en kommentar

<< Home