onsdag, januari 18, 2006

sex på TV4

Vad som verkar vara medias allmänna bild av kärlek sammanfattas rätt bra i TV4-reklamen för nått sexprogram när de i trailern säger "Sex är det ultimata tecken på kärlek [..] "
Varje gång jag ser det ryter jag till: FAN HELLER!

Genomtänkt är det då inte:
Sex är inte kärlek. Sex kanske är ett sätt att visa kärlek på, men 'det ultimata' sättet?
Smart TV4. Genomtänkt att visa det i TV. Genomtänkt att samtidigt säga sig vilja vara en kanal som står för en slags familjekänsla; "Vi är den käcka glada kanalen där alla klappar varandra på ryggen och barnprogrammen ska vara så roliga så roliga men nu ska vi prata sex och då kan vi inte vara familjekanal längre, näe, nu skiter vi i vilka signaler vi sänder ut till barnen och ungdomarna som ser det här och fullkomligen slukar allt de ser och hör. Nu ska vi prata KNULLA hörni, vi ska starta bastuklubb och klämma brudarna på bröna, höhöhöööö....."

Stå för det ni som kan, för det gör fan inte jag:
Jag tänkte inte lära mina döttrar att:
"Om du verkligen vill visa en kille att du älskar honom så måste du knulla med honom".