tisdag, januari 17, 2006

allt har sin tid

När jag tänkte på min, eventuellt svulstiga klyschbomb till, bok så tänker jag" Men va fan, jag måste komma igång mer mer mer, skriva mer!" Men tänker att det tar sin tid det där med. Jag vet hur jag brukar funka; när impulsen kommer så sätter jag mig och skriver ner den på en gång. En hel bok kanske blir lite mycket men när jag börjar så börjar jag på riktigt. Känslan i magen säger att jag är på rätt väg plus att jag inte riktigt blir av med den där tanken att "allt du varit med om och lärt dig har lett dig hit".
Så jag kör på. För övrigt är uttrycket "svulstig klyschbomb" snott från Björn som jag gick i samma kurs med ett tag. Han sa så om en film, har tyvärr glömt vilken det var..

Dessutom kom jag just på att jag inte ätit frukost idag. Te och ett äpple har jag käkat. Jag behöver en mobil där jag kan ställa in påminnelser med fyra fem timmars intervaller och skriva " Ät nu!" och"Dags att sova va?"(som kommer ignoreras ändå) och "Ta en promenad!".

Fick en live-version av Joan Baez-reklamlåten idag men jag tar för givet att det finns fler?


musik just nu: Candy Dufler & Dave Stewart - Lily was here