onsdag, januari 18, 2006

Cykler

Jag skriver inlägg som jag inte lägger ut och sen funderar jag på vad det är med en del inlägg som gör att jag tvekar. Det är knappast så att jag är FÖR öppen i en del inlägg, Jag misstänker nämligen att jag redan passerat den gränsen så varför försöka spela timid och mystisk nu. Inte handlar det heller om att jag skriver för personliga saker om andra människor eller händelser.

Det kanske istället handlar om känslor som plötsligt dyker upp, som man inte var medveten om. Känslor som, när de kommer, överraskar en och tvingar en att tänka till och ändra något i sin världsbild. Oavsett om man vill eller inte kommer insikten att framtvinga en förändring. Det måste inte betyda att det är en dålig förändring; människor har en benägenhet att alltid tänka i bra och dåligt.
Ibland måste bara något förändras; man måste säga det där man tänker, man måste agera och inte re-agera.
Känslan kommer av en anledning: själen vill ha ett avslut på något som den inte längre har nytta av, och kunna påbörja något nytt. Allt går i cykler, liv - död - liv. Det kommer man inte ifrån.