onsdag, januari 18, 2006

Snöfall igen

Jaha, vad har jag nu klickat på för något?
Jag kan inte se min egen blogg, men eftersom jag kan logga in här och skriva så kanske det funkar för andra. Jag hoppas det i alla fall. Men nu kan jag ju inte läsa andras bloggar när jag inte ser länkarna.

Motvilligt vaken (klockan är kvart över tolv)och det snöar ute. Nu täcker snart snön alla förrädiska isfläckar, det kommer vara underbart pinsamt att vara ute och gå nu och halka omkull mest hela tiden. Jag riktigt längtar. Har fått för mig att jag ska gå till antikvariatet. Vet inte varför, vill egentligen inte ha nya böcker innan jag läst de andra men det är en känsla jag har bara, det är ju inte långt, tvärsgenom parken bara.
Kanske är det snön som lockar, eller hundabstinensen, den är riktigt grym vissa dagar. Måste klappa vovve.

Kidsen på skolgården ylar; tjejigt, glasspräckartoner, jag antar att de lägger snö innanför kragen på varandra och dylikt.
Gode gud, håll mig borta från att undervisa glin; jag blir så lätt cynisk.

2 Comments:

Blogger Gudinnan said...

Din blogg har varit knäpp till strax efter lunch någon gång så det är nog ingen annan heller som kommit åt den. Men nu fungerar den igen =)

18 januari, 2006 15:31  
Blogger vandrarvild said...

ja, nu funkar den för mig med:) Vette fan vad det är: dessutom får jag ju skriva bokstavslösen för varje inlägg jag skriver; de på blogspot kanske tror jag är reklamspridare av ngt slag, och inte bara arbetslös och produktiv. *haha*
Jag får väl maila dem och fråga...

18 januari, 2006 16:21  

Skicka en kommentar

<< Home