måndag, januari 16, 2006

Natt igen

Natt igen, dygnen försvinner så snabbt förbi, jag minns att jag kollade på klockan när den var strax efter tre och lätt konstaterade "Om tolv timmar ungefär, så kommer jag kanske att lägga mig".
Jag var på väg ut på stan då, skulle kolla in Indiskas rea-rester och sen leta havssalt att rena stenar i. Hamnade inne på AQ en bra stund och lämnade min alldeles för dyra lapis lazuli kvar där, var på bibblan med och tog den trafikerade vägen hem från konsum och tänkte "Här ska jag inte gå nästa gång" för avgaserna var vidriga att andas.
Det var mörkt igen, jag väntade på något men nu minns jag inte längre vad det var.

Natt igen, och jag lyssnar på röstlös musik och har skrivit mer på boken, ändrade tillbaka en av sakerna till grundidén för att en annan sak ska passa bättre.
Man måste leva efter sina övertygelser på något sätt, och inatt känns det som om jag är på rätt väg vad gäller boken. I fåtöljen förrut, med bokanteckningarna i knät och fötterna på pallen konstaterade jag att min bok antingen kommer bli det bästa jag någonsin kommer skriva, eller, skrattade jag, så kommer den att bli jordens svulstigaste klyschbomb.