måndag, januari 16, 2006

Om film (för tusende gången)

Jag funderar på vad det kan vara med Vanilla sky som jag inte gillar.
Först och främst är jag inte det minsta imponerad av Tom Cruise.
Han är ungefär en lika överskattad skådis som Quentin "Frankenstein" Tarantino är som regissör(det är ett helt inlägg bara att förklara det...).
Och att behöva se Tompas mesiga flinande nylle i några timmar gör inte saken bättre.

Men Penelope Cruz och Cameron Diaz gillar jag, plus Jason Lee som spelar den übersöta skäggiga kompisen *dreglar* (Ni såg honom för några dagar sen i 'Almost Famous', även den filmen gjord av Cameron Crowe om jag inte är helt ute och cyklar) och storyn är ganska okej sådär men den är lite tam, lite för lättköpt.

Jag minns inte om jag såg den spanska versionen av filmen först. Abre los ojos, och gillade den bättre
eller om det bara är så att det är flera faktorer som får en att inte gilla en film.
Filmen får mig att känna obehag. Inte för att man inte riktigt vet vad som händer och vad som är riktigt, det är något mer.
Eller så är det bara Tom Cruises fel helt enkelt...
Ja, jag säger det, så lägger jag ner det här nu och sover istället.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är nog herr Cruises fel, allt han rör vid förstör han. Filmen har ju annars det mesta, t.o.m en scen där fröken Cruz sätter på en platta med Jeff Buckley. Tänk bort Tom och sätt in.. ja.. varför inte vår egen darling Christian Bale istället. Jag tror att filmen hade varit riktigt bra med honom.

16 januari, 2006 08:23  
Blogger vandrarvild said...

Åååh, ja, Christian Bale borde få ALLA tom cruises roller i fortsättningen. Ska vi föreslå det till hollywood?

16 januari, 2006 11:17  

Skicka en kommentar

<< Home