lördag, januari 14, 2006

film, igen

Jag vet inte vad det är som gör att jag lätt kan se filmer om och om igen. Det behöver inte ens vara speciellt bra filmer, bara de har något jag roas av eller gillar.

Men idag såg jag en bra film igen, ''Batman begins'', för fjärde eller femte gången, och jag dissar alla tidigre versioner för nu är de något på spåret med Christian Bale och company.

Även om min film- och husgud Tim Burton gjorde en av de andra batmanfilmerna under 90-talet och Gotham City är snygg som fan i de filmerna (främst för alla gigantiska människoformade hus och byggnader) så lägger jag lätt min röst på den här nya versionen. Den är alla gånger lättare att ta till sig.
Nu tror väl alla att det helt beror på Christian Bale och hur sanslöst snygg han blev sen han växte till sig(Är det ens nån som minns ''Solens rike'' från 1986?) men då måste jag påpeka att Val Kilmer spelat Batman förrut och han är en annan filmfavorit så det har inte med det att göra. ''Batman begins'' är helt enkelt så jävla mycket bättre.

Pojken som Katie Holmes karaktär 'Rachel Dawes' tar hand om i 'the Narrows'; är det Robin kanske? Jag menar; varför ta med en grabb tre gånger i samma film om de inte tänkt använda honom igen? För att visa att Batman och Rachel är schyssta och omhändertagande? Det kanske man kan räkna ut ändå.

Vi får helt enkelt se vad som sker i kommande filmer.

2 Comments:

Blogger crrly said...

Längtar efter dig. Pussas i april? ;D

14 januari, 2006 23:33  
Blogger vandrarvild said...

Eeeh, okej.

15 januari, 2006 00:31  

Skicka en kommentar

<< Home