söndag, januari 15, 2006

nattmartyr

Ibland när jag tänker tillbaka tycker jag att det är lite trist att man inte är ute och festar sådär mycket längre, eller att man inte längre är givet medräknat i allt festande som pågår i ens bekantskapskrets eller att man inte längre får telefonsamtal mitt i natten från fulla killar som tror de är intresserade av en för att man råkat ha stora bröst, att man inte längre har någon som är lite intresserad av en och som man givetvis kommer hångla med när man stöter ihop med dem på krogen för tredje helgen den månaden

men samtidigt; jag har inga fulla dryga kåta killar som ringer och väcker mig mitt i nätterna. Nu är jag ju visserligen vaken men ändå; jag blir inte väckt. Jag blir inte väckt av någon som tycker det är okej att ställa sig och pissa väldigt ljudligt mitt i samtalet och glömma bort vad jag heter (jajamänsan, det har hänt mig,...). Jag saknar inte krogen, köttmarknaden eller människorna. Jag saknar det sociala bara. Jag saknar inte hånglet som inte betydde något mer för nån av oss än att man fick hångla. Jag saknar inte ytligheten eller snorkiga brudar i toakön. Jag saknar inte toaletter där pappret tagit slut och nån dunkar i dörren för att man kissade ungefär tre sekunder för länge(ibland hann man ju inte ens låsa dörren innan de bankade. Givetvis var man inne längre då, vad annars).
Jag saknar bara den där ''Vi (jag och någon annan)måste hitta på något i helgen!''.

'martyr' kallade D mig just för.
Well, darling, so be it.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har blivit väckt några gånger av att telefonen har ringt på helgnätterna. Då jag har svarat är det någon som har släppt sig i andra luren, skrattat rått och sen lagt på.
I dag har jag gjort som du skrev förut, att jag skulle köpa presenter till mig själv som jag verkligen vill ha. Var till Mio och hittade två fina påslakan, kostade 785:-/st fast det är jag värd tycker jag.

15 januari, 2006 15:30  
Blogger vandrarvild said...

Det är bra Lennart! Man ska skämma bort sig själv. Hade jag haft råd hade jag skämt bort mig med helkroppsmassage minst en gång i veckan. Fan, det är nog verkligen dags att jag skaffar ett jobb ändå..

Skaffa en nummerpresentatör och ring upp dem nästa gång de ringer mitt i natten?

15 januari, 2006 15:55  
Anonymous Anonym said...

Jag har nummervisning i luren, där har det stått privat eller dolt nummer bara.

16 januari, 2006 20:10  

Skicka en kommentar

<< Home