söndag, januari 15, 2006

Nyklippt

Nu har jag klippt mig.
Det ser säkert förjävligt ut men jag är nöjd så länge det är lika långt på båda sidor.
Så nu har jag hår i hela uringningen och snart börjar det klia och jag måste duscha igen
men sen såg jag att jag ska färga håret ännu mörkare.
Det finns ingen hejd på mig. Sen när jag ska avfärga håret kommer jag gå runt och vara orange i skallen bara för att det inte kommer gå att färga över. Snyggt. Kanske blir det till sommaren och jag kan färga rosa och lila slingor i på en gång: Ska det vara så kan man ju i alla fall driva det till det yttersta och göra något roligt av det

Ibland önskar jag att jag inte tog håret så allvarligt(och jag gör det ju inte ens speciellt allvarligt om man jämför) och kunde våga mer. Det vore fan coolt att ha rosa hår ett tag, eller turkos eller lila.
Hårfegis som man är; det enda jag vågar är att färga det brunt eller rött. Men nu såg jag ju att jag vill ha det ännu mörkare, inte svart men mörkbrunt. Det blir finfint.
Men en slinga lila borde man väl kunna lägga i. Jag gillar lila.

Äh, nu ska jag laga mat.

4 Comments:

Blogger IT-horan från Skåne said...

du får göra som jag gjorde en gång (för mååånga år sen)
Kilade in till frissan och sa till henne: Gör vad du vill!
Slutade med att jag gick ut därifrån med gult hår med en liten svart tuppkam :)
(har brunt hår normalt)

15 januari, 2006 19:41  
Blogger vandrarvild said...

blev du nöjd, eller är det bara ännu en historia om Frisören From Hell?
min kompis är frisör, skulle aldrig göra så, har hört för mkt...

15 januari, 2006 20:28  
Blogger Liza said...

Klart du ska färga håret lila eller rosa eller så. Det är jättefint, jag har haft det. Blondera fett och sen är det bara att köpa toningar och testa. Directions har jätteroliga färger. Eller ta hjälp av frisör om du är rik men det är roligare att DIY. Om du vill köpa typ turkosa stövlar så måste du ju våga ha turkost hår :).

15 januari, 2006 21:11  
Blogger crrly said...

Asch, varför fega?? Livet är kort!!!!! :D

16 januari, 2006 23:44  

Skicka en kommentar

<< Home