lördag, januari 14, 2006

Hippie-svan

Lördag och ännu en snabbfika med stina.
Jag känner mig som en svan bland alla grå ankungar på stan; jag i grönt och rosa/orange/lila, alla andra i grått, svart och beige. Jag möter blickar på alla som passerar och ser på mig. Varför inte.
Det roliga är att jag inte ens är hälften så mycket hippie som jag skulle vilja vara just nu.
Vart köper man en röd lång manchesterkappa med teddyfoder och långa stövlar i lila eller turkost?
De flesta kläder jag vill ha finns bara i mitt huvud, eller så kostar de för mycket på nån 'botique' i en stad långt borta.
Jag borde ha lärt mig att sy.

3 Comments:

Blogger Liza said...

Låter som du borde fara till en stor stad med mycket secondhand butiker. Eller lär dig sy för 17, det är inte så svårt. Jag syr en massa och hade typ tvåa i syslöjd. Lita aldrig på syuslöjdslärare.

14 januari, 2006 17:21  
Anonymous Anonym said...

Gudrun Sjödénkläder är förmodligen något för dig. Fast tyvärr så är ju dom kläderna rätt dyra *suckar*...

14 januari, 2006 18:41  
Blogger crrly said...

du får komma hit ner, låter det som! field´s har säkert! ;D

14 januari, 2006 23:30  

Skicka en kommentar

<< Home