fredag, januari 13, 2006

praktnörd

Eftersom jag är en litterär praktnörd så kan jag ibland när jag är lätt uttråkad sitta och kolla igenom ordlistorna på mitt wordfinderprogram för att i alla fall lära mig något nytt. Jag började med det, ordletandet, genom att kolla igenom uppslagsverk och ordlistor när jag var runt 12 år och hade tråkigt.
Det var alltså 1986 - 20 år sedan. Undrar om några ord faktiskt fastnat. Numera är saker mer tekniska, men ibland drar jag fram de där gamla böckerna igen, och letar fram konstiga ord som av någon anledning fastnar i all evighet och skjuter undan andra minnen, som matematik och årtal och åsikter som 'det är bra att betala räkningarna i tid'.



Jag har ett inlägg på gång om internetdejtande. Igen.
Måste ha föda först. Mitt sinne lurar mig att tro det luktar rostat bröd här.