fredag, januari 13, 2006

Ta det lugnt.

När D ser rubriket på det förra inlägget kommer han bli helt svettig. *hahaha*
"Vad skriver hon om mig nu, avslöjar hon något om mitt namn, vart jag bor, vem jag är?".
Darling adore, ta det lugnt.



(Jesper påpekade för övrigt att jag stavar fel på weird.. det stavas inte wierd som jag skriver utan weird. *ooops*
Jaha. då börjar jag väl stava det sådär nu då. *haha*
Eller inte skriva det alls, jag har inte använt det så länge, jag tycker ändå att ord som 'märkligt' och 'underligt' är roligare. Dessutom är det svenska ord och om jag nu hävdar att jag vill hejda det engelska språkets intrång i svenskan så kanske jag i alla fall kunde föregå med någorlunda gott exempel?
Och nu kan jag ju fortsätta parantesen med att hävda att man ju faktiskt måste få leka med sitt eget språk, om man i alla fall är förstådd är det okej? Även om det t ex inte hette anglofiera/anglifiera (som i mittt Våga vägra anglofiering)så förstår ju ändå läsaren att jag menar "att inte ta till det engelska språket för att det är bekvämt utan att försöka skapa egna synonymer på svenska".
När Jessica kom med ordet 'bloggstockning' var det ju ingen som undrade var det betydde. När jag säger att jag har 'matkassemuskler' fattar alla vad det är.
Man kan ju inte ta för givet att läsaren är korkad. Tvärtom. Man skriver för sin egen nivå på ngt sätt, och att skapa egna ord är helt enkelt att utvecklas.

Klokt tankeflöde darling-Lena. Ta den där promenaden nu, det blir snart mörkt.)