måndag, december 12, 2005

Välkommen till Röven

Helgens sökning som ledde till min sida:

- -"jag lärde syrran onanera" (lagom incestuöst) och nu måste jag själv söka på det (Lena, ditt pervo!) för att se vilket inlägg som det syftar på. Skulle jag skriva 'onanera' i ett inlägg? Jajamänsan. Onanera mera! Sverige är kallt, och människor är sura av för lite sex, så ner med handen i brallan bara! (givetvis skriver jag det där bara för att jäklas. Man ska roa sig när man kan. Och föresten är 'masturbera' ett mycket bättre ord för företeelsen. Masturbera mera!). Så, sökt. Ordet "syrran" och tre "jag" var det den reagerade på, tredje träffen på listan. Goggle gillar tydligen min blogg. Jag är ändock lite besviken att 'onanera' inte kom med på sökningen.

- -"singel knull".Hörru, SKRIV IHOP FÖR FAN! Varför la den där skrivihop- sidan ner? Jag kan göra flera inlägg om bara särskrivningar och JA, jag är en evil tant på 31 som hoppar på folk med märkpenna och sätter bindestreck. Eller jag önskar i alla fall att jag var det. Jag är så mesig när det gäller att göra saker i affärer men nu har Din Sko särskrivit alla sina skyltar. Man kan köpa 'Mocka Stövlar' där. Störigt. Jag borde göra som Magnus och bära med mig en svart märkpenna jämt.

Suzanne kommer bli mäkta imponerad när jag säger att jag har bloggbesökare från Rovaniemi. Hennes mamma är finska och de säger alltid Rovaniemi om röven. Stående skämt. "Det kliar i Rovaniemi." "Du är ju helt vit på Rovaniemi." Så när mamma S var i Röven var hon tvungen att ta kort på sig själv intill en skylt med statsnamnet. Jag tror det pratades lite på skämt om att förstora och rama in kortet. Bara för att.
När jag var liten kunde jag en ful visa om Rovaniemi, på finska. Min farfar lärde mig den i fyllan. Mamma var sur. Nu har jag glömt allt men det var något om nakna flickor i ett tält, farfar sa aldrig riktigt vad orden betydde. Några år senare lärde jag tjejerna i min klass att svära på finska. Vi stod i omklädningsrummet på gympan och hade tröttnat på att leka 'Svarta madam' på toa.