söndag, december 11, 2005

Hjälp en hund

Jag gillar Jespers flickvän mer nu när hon gav mig länkar till ställen där man kan adoptera vovvar. Jag är genast kär i en hund som heter Zena.
Hundar utan hem. Ni får scrolla ner själva och se.

Men jag blir vansinnig på en av texterna vid en hund som heter Holly.
För att man inte gör så mot djur. Man gör det bara inte. Man skaffar inte sina ungjävlar en ny hund varje jul och tycker att det är okej att avliva den ett år gamla hunden de fick förra julen för att den blivit för gammal eller inte är tillräckligt mycket valp längre.

Människor som tycker att det är okej borde ständigt dumpas och behandlas illa av dem de älskar för att kanske, om de har nån hjärncell som reagerar och ett uns empati i kroppen, förstå hur det känns. De borde få ett skott i pannan istället, eller åtminstone en varningskylt runt halsen som kennelägarna kan se och vägra sälja till dem.

Det borde finnas en svart lista för människor som köper alla slags djur och avlivar dem för att snart skaffa ett nytt djur igen, trots att det inte var några fel på hunden/katten. Det borde finnas fler ställen för människor att lämna sina djur till så att man kan stoppa onödiga avlivningar av djuren.
Hundstallet
SOS Animals - här är jag lite kär i vovvarna som heter Beth, Doris, Goro och Dylis.
Hundar utan hem - Jag är ju som sagt lite förtjust i Zena, plus Misty och Jack. Men mest Zena.

Och mitt i allt känner jag att det här är något jag skulle kunna göra en stor del av mitt liv: rädda hundarna. Jag undrar vad som händer med dem som hittas övergivna/lämnas in här i stan. Polisen? Jag ska ringa och fråga imorgon.

1 Comments:

Blogger crrly said...

En tjej på mitt jobb adopterade en utslängd f d racinggreyhound från Irland. Världens sötaste Daisy!!!! T o m jag blev kär. Gosa mage!

12 december, 2005 11:32  

Skicka en kommentar

<< Home