måndag, december 12, 2005

nattsudd

Jag blir lite lätt irriterad på mig själv när jag blir störd på saker som jag inte har att göra med. Men lik förbannat blockar jag de inblandade personerna på msn ett tag.
Jag har börjat tycka att det är väldigt lätt att göra det, och jag mår inte vidare dåligt över det; jag kan helt enkelt inte prata med dem just nu. Snart kanske, men inte nu. Jag tar en paus ifrån människorna jag känner. Det är väldigt många tankar i Lenas huvud just nu, var god dröj...

Mitt kök ser ut som ett kök nu. Med taklampan uppsatt ser det jättemysigt ut. Jag har till och med suttit där i helgen och ätit mat.
I köket!
Jag vill ha hem vänner hit nu, vi ska sitta i sköna kläder och dricka te och prata och jag kan spå dem. Vi ska bara sitta där under min nya lampa i mitt kök som faktiskt liknar ett kök. Jag funderar på att starta en bokcirkel, vi skulle kunna träffas på tisdagar kl 18.30 och den första boken vi ska läsa är 'Stjärnor utan svindel' eller kanske 'Kvinnor som slår följe med vargarna'. Sen läser vi 'Enligt Maria magdalena' och 'I taket lyser stjärnorna'.


Min nya grovsops-stol är min nya kärlek bland möblerna och jag sitter bara i den. Jag misstänker att min soffa är avundsjuk.


Helgen: Film och en massa godis. I fredags käkade jag och E så mycket socker att vi skämdes. Nästan.
Vi såg "Just like heaven", en söt romantisk rulle med Reese Whitterspoon och av mig tidigare osedd hunk-a-like kille, och "Harry Potter och den flammande bägaren" (igen) och "'Love Actually" - jag gillar när filmer jag gillar kostar 20 kr och det råkar vara den summan jag har över den dagen - och "Finding Nemo" och vi hade sett Besatt, Closer och nån italiensk skräckis(Boogeyman?) om F hade kunnat hjälpa oss på det sätt vi önskade men whadöfukk, en annan dag kanske.

Klockan är kvart över två. Jag är långt ifrån redo att sova. Jag ska äta mackor och te nu, och kanske läsa Harry Potter, jag har vänt på dygnet som fan nu igen, somnar ungefär vid halv fem. Så om ni ringer till mig innan klockan elva skickar jag hundbajs med posten och virus på mailen. Så ni vet... Dessutom stänger jag av signalen, syrran, så roa dig med ngt annat.