måndag, december 12, 2005

Måndag 05.12.12.

Jag måste vara seriöst störd som har glömt att jag har nya Harry Potter-boken, på svenska, liggandes oläst på soffan, och så sitter jag HÄR som ett jävla våp.

Mina gardiner ramlade ner igår. Jag insåg att det ser större ut här inne utan gardiner här men insynen är ju inte att leka med. Måste sätta för något, jag blir inspekterad av huset tvärs över gatan. Någon av dem ser min stol snart och säger "HEY, vad är det tjejen där nere sitter i för stol, är det inte...?"
Finns där ingen som har två stycken mörkläggande insynsskyddande 120 cm breda persienner inte används? Kan bytas mot en svart byrå och en fågelbur.
Svar till 'Desperat och paranoid', 019- XXX XXX

Dagens låt på huvudet: inledningssången i Buffys musikalavsnitt, på kyrkogården när demonerna dansar och "How can I repay..."What ever". Jag vill ha julmust till frukost.

föresten; är det nån mer än jag som lagt märke till att koderna man skriver in återkommer efter ett tag? De har bara ett visst antal. Bekväma bloggspotsdominerande datanördar kanske?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om du vill ha rymden och ljuset men ändå insynsskyddet, så prova det som jag kallar för "polska gardiner". Vid resor där nere har jag sett att det är mycket vanligt att husen har tunna vita tyger på insidan av fönstren. Ibland något spetsvirkat, ibland bara vanligt tyg. Förhindrar effektivt insyn men tar inte plats i rummet och släpper fortfarande igenom det mesta av ljuset. Har sånt själv i sovrummet, tunt vitt tyg för insynsskyddet.

T

12 december, 2005 17:20  
Blogger vandrarvild said...

Tack för tipset! Det kunde kanske funka i mitt kök :)

12 december, 2005 18:37  
Anonymous Anonym said...

Testa i alla fall. Sånt tyg kostar nästan ingenting! Det är ju inget tusenårigt monument utan man kan riva ner det om det ser för jävligt ut..

T

12 december, 2005 18:52  
Blogger vandrarvild said...

jo, jag har funderat på det, eftersom jag bor på nedre våningen(en halv trappa upp)så ser ju alla rätt in och det är rätt störigt, det känns som om jag ständigt står på en scen. De hade billigt sånt tyg på ikea som hette britt. Undrar om de har möten om vad produkterna ska heta, eller om de har femårsplaner med regler om när namnen får återanvändas...

12 december, 2005 23:30  

Skicka en kommentar

<< Home