tisdag, november 22, 2005

nyvaken

Nyvaken när klockan är elva, mitt ena öga är fortfarande helt irriterat och jag ska dricka åtta deciliter grönt te till frukostmackorna.
Muggen från indiska, den blå med ljusare blå mönster rymmer så mycket, jag orkar nästan aldrig dricka upp en hel mugg.

Jag saknar att äta havregrynsgröt till frukost. Jag kanske ska börja med det igen, strunta i att det kanske finns gluten i det, för den glutenfria havren kostar en miljon ungefär, det är en pytteliten kartong för säkert 35 kr.
Då är jag hellre hungrig.
Fast det är ju trevligt att vara frisk, å andra sidan.

E ska komma hit och färga håret idag. Eller, jag ska färga håret på henne. Jag vill färga jag med. Och klippa mig. Snart gör jag nått desperat, tar en sax och klipper lite hur som helst.

Jag funderade på att läsa bloggar som frukostsällskap, men jag tror jag ser på Lost in translation istället.
Bloggfebern har lagt sig, nu är det bara svettiga trassliga feberlakan och utdruckna vattenglas kvar.
Människor har ett liv på sidan om, men det är ju det jag vill läsa om.
Ramlade in på en blogg om hudkrämer nyss. Klickande vidare till en blogg om brudklänningar.
Jag orkar inte ens bli störd och komma med kommentarer. Ge mig mat först.