lördag, november 19, 2005

Parry Hotter

Helena är här i helgen. Jag säger ju det, jag HAR ett liv utanför internet och bloggandet!
Vi såg i a f Matrix-trean igår. Gaaaah, vilken usel rulle, tur att den bara kostade 20 kr på Klippet. Min samling videofilmer tar lite plats nu. Synd att det inte är samma yta med dvd-filmer.

Och nu kollar vi (hon) på Buffy och snart ska vi gå på Harry Potter och den flammande bägaren. HARRY POTTER lixom. WO HOOOO!

Så vi skippar vår tänkta långpromenad för Harry Potter och en Daniel Radcliffe som fått mörk tonårsröst, samt en film som är baserad på en bok som knappt får plats i filmen. Så fint. Skitsamma, jag vet att halva boken är bortskuren så jag blir kanske inte så besviken ändå. Hoppas jag.
Jag recenserar den lite lätt sen när jag kommer hem, tänkte jag.
Om jag hinner, har lite kvar att göra här hemma innan festen, har sagt till folk att de kan ramla in runt sju och när klockan är sju ska jag vara färdigsminkad, påklädd och sitta med en välkyld ciderburk alt. glas vin i handen vid köksbordet och påbörja min lindriga resa in i berusningens rike.
Eventuellt kanske jag målar naglarna svarta eller nått under tiden. Sippa vin och måla naglar och prata med vänner, det låter inte så illa va?
Well, kom hit om ni vill. Ta med chips om ni vill muta oss.


Gud, så poetisk jag är idag då. Berusningens rike. Bah.
Och nu bajsade min fågel på min hand. Som tack för att jag hjälpte hans åldrande stela varelse från golvet till buren.
Poesin riktigt flödar.
Jag ska nog duscha nu.

2 Comments:

Blogger Supernova said...

mys tillsammans och värna om er vänskap. (fan vad jag låter flummig.)

19 november, 2005 19:51  
Anonymous Anonym said...

Jupp, fram med realism och bränn romantiken! Skål.

19 november, 2005 22:51  

Skicka en kommentar

<< Home