måndag, november 21, 2005

Hogwarts

Man är kvar på Hogwarts långt efter att boken är utläst eller filmen är slut.
Det är inte bara Harry Potter som traskar runt där i ens huvud utan allt annat med, alla karaktärer och magin och de rörliga tavlorna och alla varelser runt omkring.

Jag väntar på att de ska göra en serie av alla böcker, för ser man bara filmerna missar man så otroligt mycket av den världen. Dessutom skulle jag vilja läsa alla de där böckerna som Hermoine hittar all sin information i, som 'Hogwarts historia' t ex.

Fan, nu måste jag börja läsa den sista boken igen, bara för det.
Fast jag kommer grina ögonen ur mig igen.
Jag saknar Sirius.
Varför är Harry Potter så ensam hela tiden?

Om några år när HP-febern lagt sig kommer det börja komma fortsättningar som J.K Rowlings inte skriver själv, utan någon kommer spåna vidare. Och jag kommer att bli besviken, jag bara vet det. Det kommer vara någon som inte sett alla hintar som finns i böckerna om vad som kommer hända i framtiden med alla karaktärer, någon som bara vill ha en teori.
Samma känsla som jag fick när jag läste den sista delen (av de översatta)av Anne Rices vampyrkrönika kommer infinna sig. Det gick inte så som jag ville. Jag vill ha ett finger med i spelet jag med!

Sen när febern lagt sig kommer nån skriva om unga häxor istället. Det vill jag göra, det verkar kul.

Nå, vad ska jag äta för mat idag då?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

vet du vad du borde kolla upp och börja läsa? slashfiction! det finns massa skrivet om Harry Potter. (slashfiction = bögporrnoveller som fans skriver)
Harry&Draco, typ..:)

21 november, 2005 18:07  
Blogger vandrarvild said...

HAHAHA!!!! Jag tror inte de har sånt på bibblan...

21 november, 2005 18:11  
Anonymous Anonym said...

nej, antagligen inte :)
felicia funderar på att skriva en uppsats om det. kolla med henne, hon har säkert massa länktips! :)

22 november, 2005 21:43  

Skicka en kommentar

<< Home