onsdag, augusti 10, 2005

sjukling

Jag blev nog kallare än jag trodde när jag gick i regnet imorse. Nu börjar jag känner mig snurrig och fryser över ryggen och huvudet känns som om nån sakta börjat bädda in det i bomull, från pannan och bakåt över huvudet. Magen värker oförklarligt.
Jag saknar mina grå mysbyxor och mina turkosa luvtröja, och mina ulliga tofflor. Det är sånt man ska börja bli sjuk i, inte i jeans och röd tröja och fula strumpor man fått av morsan som man satte på sig för att man trodde ingen skulle se ens fötter under dagen.

Så det kanske är därför jag är underligt trött och fortfarande grinig på flera sätt: kroppen är på gång med nått. Jag borde sova.
Jag borde även sluta gnälla och tänka positivt; blir jag sjuk får jag ju i alla fall sova. Det har jag ju velat göra i några veckor.
Men jag tänkte mig mer att jag ville sova för att sovandets skull, inte för att jag måste.

nä, jag ska poesi-surfa lite tror jag. Det kanske får mig att må lite bättre.