onsdag, augusti 10, 2005

Tjejer och katter

Alltså; vad är det med en del tjejer och katter?
Okej att katter är söta och roliga men vad är det med tjejer och katter?

Jag har flera vänner med katt. Jag är aldrig hemma hos dem just för att jag blir så jävla allergisk.
Mina vänner är tjejer. Och har katt. Inte för att de är sådär tjejiga men de snackar fan om sina missar emellanåt ändå.

Själv är jag hundmänniska. Rakt av.
Skulle jag ha en hund skulle jag nog snacka en del om den. Om vad jag lärt den att göra, om vart vi hade tagit våra promenader.
Hundar är roliga som fan.

Katter är okej men så jävla charmad är jag faktiskt inte.
Hundar däremot, totalcharmiga.
Dumma ibland men ändå charmiga.
Korkade som fan om de är ouppfostrade, men katter som pissar i sängar är inte heller så jävla trevliga.
och det stinker alltid katt, nån dov lite konstig lukt, hos dem som har de, hur mycket de än städat.
Och långt efter att katten försvunnit från lägenheten känner man lukten. Jag var allergisk i flera dagar i min nya lägenhet och eldade rökelse en massa för att få bort lukten efter katten som var där innan.

En hund kan man i alla fall ta promenader med, inte långsamt valla runt med koppel och dra ner från träd och dra fram under buskar efter att de blivit skrämda, inte få upp på tangentbordet när man sitter vid datorn.

Hundar skäller till och skyddar en om de tror nått hotar en. De möter en i dörren och är skitglada när man kommer hem.
Jag föredrar hundar, helt klart.


Jag är anti det mesta idag.
Det kanske beror på vädret.
Vore jag på lite bättre humör kunde jag ha avslutat det hela med ett Vov vov, men jag tycker inte ens det är roligt idag.

2 Comments:

Blogger crrly said...

Vi måste slåss om det här en dag! ;D

Du vet ju vad jag tycker men jag säger bara: Min darling, som är kille, har minsann kärleksögonen på sig när han tittar på missarna! :)

10 augusti, 2005 09:54  
Blogger Silverfisken said...

Du har så rätt. Kattflickor. I say no. Men rejält insnöade hundflickor är faktiskt ännu värre.

Och jag har ändå haft hund hela mitt liv.

De kvinnliga hundfundamentalisterna är dock skrämmande. Skogsmulle kombinerat med nåt annat, mer skrämmande. Djupare.

Pure evil.

10 augusti, 2005 10:51  

Skicka en kommentar

<< Home