måndag, augusti 08, 2005

Kom systrar

...nu när jag möblerat om känns lägenheten äntligen som hemma. Så snabbt det gick att komma hem den här gången.
Det känns som om det är i den här lägenheten jag ska skriva på riktigt.
Det jag gjort innan var fruktlösa försök, äppelkart och grundstenar.

Det är skönt på nått sätt, att vännerna tycker den här lägenheten känns som jag, redan nu. Att de gillade den och trivdes här.
Ni är välkomna tillbaka snart, kom, vi dricker te och sitter i en cirkel på golvet och pratar, vi sitter skräddare och äter nått från ett fat i mitten. Kom, vi pratar tills gryningen kommer och vi avslöjat en del hemligheter för varandra. Kom, vi srirrar upp i taket och kommer fram till hur vi löser världsproblemen med hjälp av den stora kärleken. Kom, vi tar en promenad ut i natten, in mellan träden i skogen, vi lyssnar på dess viskningar och de tassande stegen från osynliga väsen.
Kom, vi går tillsammans utan rädsla.

Kom systrar, kom så tar vi oss hem med hjälp av våra egna ord och varandras styrka.

1 Comments:

Blogger crrly said...

Jag vill vara med...

09 augusti, 2005 09:46  

Skicka en kommentar

<< Home