tisdag, augusti 09, 2005

Såkker

Min ugnspannkaka (och jag kan aldrig ens tänka på ordet pannkaka utan att i huvudet säga BÄNG KÄJK och jag inser att jag är skadad för evigt men jag tycker egentligen att det är alldeles underbart och roande) blev klar och jag åt en liten bit nyss. Men mitt strösocker är slut och det enda jag hade som kunde fungera som substitut är det där sötningsmedlet som jag fick av Helena.

Det är för sött. Det är nått seriöst fel på det, smaklökarna krullar ihop sig och ylar 'VÄNTA! Stopp, vad i helvete var det där?'

Jag håller med.
Vad fan är det här?

Och vad fan ÄR det här; socker är farligt så vi gör ett ännu farligare substitut för människor är svårt beroende av det.
Människor är svårt beroende av ALLT; vi skapar nya behov hela tiden, så byter de ett behov mot ett annat.
Sötningsmedel istället för socker. Internet istället för ???? och knark istället för tankar?