måndag, juni 11, 2007

murphy gjorde sig påmind

Jamen, det är klart de ringer och vill att jag ska jobba nästa vecka med, men jag har redan bokat upp mig just de dagarna eftersom H kommer på besök. Och hon, inte H utan kontaktpersonen jag har på rekryteringsföretaget, låter sur för det innebär mer jobb för henne att skaffa nån annan som jobbar här men va fan, bokar de mig på fasta tider och säger att det inte blir mer så är det väl inte så konstigt att jag gör annat de dagar där inget jobb är uppskrivet.

Ändå har jag fånigt dåligt samvete för att jag inte kan. Det är det där samhälleliga samvetet igen, man "måste" jobba annars är man bara en parasit på samhället men jag sätter mig emot det där för jag har inte träffat H på över ett år. Vi har ungefär hur mycket som helst att prata om. Om vädret är bra kommer vi ligga på en filt och snacka eller gå runt runt på Malmös gator. Hon ska vara smakråd a la skoinköp och det är roligare att gå i affärer om man har en vän med sig och inte en suckande pojkvän.

Etiketter: , , , ,