måndag, juni 11, 2007

Efter ett sms av syrran ringer jag mamma som vill höra hur jag mår.
"Det är bra med mig", säger jag, förkyld som fan.
"Jaja, jag skulle bara höra hur det var med allt. Det är 30 grader varmt här", säger hon och jag säger att jag behöver nya skor "för CSN vill ha alla pengar jag får nästa gång" så det blev visst inga sommarskor ändå och mina converse sjunger på sista versen. "Jag ringer från jobbet så jag kan inte prata länge".
"Nejnej, jag skulle bara höra hur det är med dig. det var ju ett tag sen vi pratade" och jag tänker på varför det inte blivit en vana att ringa mamma en gång i veckan men kommer fram till att det nog beror på att jag 90% av gångerna känner mig som en tolvåring och sånt orkar man inte med en gång i veckan.

åh, äntligen är det Krister på P3. Lovely.