måndag, juni 11, 2007

Hej, jag heter Lena och jag är en vänstervriden bakåtsträvare

Okej, jag är väl en bakåtsträvare, men jag har aldrig förstått vad som är poängen med att göra en cover på en låt där originalet i slutänden alltid är bättre.

Som nu när nån rockat till Chris Isaaks Wicked game och trashat låten till pinsamhet. Eller tidigare somrar när de pimpade till några depechelåtar.

...och visst, det är ju kul att kidsen blir bekant med DM men så finns det ju alltid puckon som i sin okunskap kommer att hävda att den pimpade versionen de svettas till på le discouteque är originalet.
Jag avskyr sånt. Jag var nämligen likadan när jag växte upp(Självförakt, vad är det?)...

Nej, jag är en musikalisk katastrof helt enkelt, för jag tycker covers som görs med tanken att tjäna pengar är ungefär lika roliga som blåsor i analen. Inte för att jag någonsin har haft blåsor där men är de lika smärtsamma som när man får dem i munnen så är jag inte så sugen på att testa dem någon annanstans heller...

Etiketter: , , , , , , , ,

2 Comments:

Blogger Mr K said...

Har inte hört Chris Isaak-covern men det är ju med viss bävan jag sätter på radion numera...

11 juni, 2007 22:03  
Anonymous Anonym said...

Scary att jag lyssnar på Depeche just nu! Kanske inte så stort sammanträffande dock, med tanke på att jag lyssnat på dom konstant i några veckor nu... Tur att jag missat jobbiga covers i alla fall!

11 juni, 2007 22:41  

Skicka en kommentar

<< Home