fredag, juni 08, 2007

De här sista timmarna innan man slutar en fredag är alltid segast och de mest rastlösa. Jag skriver brev och funderar på om jag ska dricka ännu mer kaffe/choklad. Folk har börjat gå hem för dagen och det tystnar mer och mer här. De få som är kvar pratar om helgen och vädret vi ses på måndag så ska vi ta det där ha det bra, hejhej och de vinkar lite till mig när de går och jag sitter här till halv fem och allt jag har att äta nu är dajmbiten som ligger där i sitt röda papper.

Nu är jag tillbaka i sockerträsket. bara för att jag velat hålla mig pigg med fuskkaffe.
I helgen blir det grönsaker och frukt när suget sätter in.


På lunchen roade jag mig f ö med en ganska slående likhet mellan tidningen Damernas värld och Expressen. Jag är knappast den första som ironiserar över det.

Etiketter: , ,