måndag, juni 11, 2007

.. men annars är allt bra

måndag morgon och jag är förkyld av bara satan. Nu känns ju visserligen uttrycket "av bara satan" väldigt mycket som 1982 och jag är 8 år och får inte säga 'satan' utan att få en sträng blick av min språkvårdande ömma moder men eftersom jag inte tror hon läser min blogg är det uttrycket jag använder. Jag är förkyld av bara satan. Bomull i pannan och bakom ögonen tillsammans med den där lätt bedövade brännande känslan av baskelusker som invarderar min hjärna, jag känner mig världsfrånvänd(nåja, i alla fall aningens mer än vanligt) och bortkollrad och nu ska jag sitta här på jobb resten av veckan och vara seg trött snorig och till råga på allt är jag allergisk.

igår när jag och D gick på drottningtorget mötte vi en flinskallig kille som nös och sen mitt i allt vrålade rakt ut "JÄVLA FITT-ALLERGI" och jag är benägen att hålla med honom. I mina new age-böcker står det att man väljer sina sjukdomar själv, som en följd av att man ska lära sig något av det till nästa liv. Jag vill säga "BULL SHIT" tillsammans med ett "ÄT SKIT andejävlar!". Jag väljer gärna bort att vara allergisk mot en jävla massa saker. Istället vill jag välja att bli frisk från diverse saker. Vid glutenhyllan på Hemköp sa en tant till en annan "... men hon är inte glutenallergiker längre, hon blev frisk från det!"(och jag har hört andra som blivit det med, genom homeopati flera av gångerna) och det låter som en dröm för mig. Jag saknar krämbullar och sånt där frasigt lantbröd med vitlök i. Annars klarar jag mig, jag är plågsamt anpassningsbar(för att överleva sa någon, människan är anpassningsbar men jag är hellre frisk) och ibland vill jag hellre vara obstinat som fan bara för att en del av mig skriker av det.