måndag, maj 21, 2007

plant a gen

Idag regnar det. Mamma ville ha nya växter till trädgården så vi åkte runt och kollade på sådana, och min "vill ha hus-gen" vaknade igen. Big time. Jag hittade hur många växter som helst som jag vill ha i en trädgård, kombinerade dem i tanken, blev förälskad i plantor som jag inte kunde köpa eller ta med hem. Istället fick jag stryka lite över dem med lätta händer och tänka att snart nog ska jag kunna köpa växter och ta med hem och plantera.
I mitt huvud heter föresten Plantagen alltid 'plant a gen'. Eftersom jag är så jävla rolig jämt.


Min pappa undrade hur det går med min bok.
Jag har väl för fan inte sagt något om min bok till honom? Jag skissade på en karaktärsöversiktsplansch som jag ska göra när jag kommer hem. Jag tar kartongbiten som D har bilder på, snören och post-itlappar, pennor i olika färger. Det blir som att måla, samtidigt som jag skriver. Var får jag tag på fler kartongbitar? Jag har tre böcker till att karaktärisera.

nu kommer någon uppför trappen, dölj bloggens alla spår, rensa datorn, posta snabbt snabbt. be dem sätta på te där nere, det ger mig mer tid

Etiketter: