onsdag, maj 16, 2007

resa

Jag ska ut på resa. Ibland jämför jag det med inre resor men inser snart hur naivt det är. Man kan förflytta sig tusentals mil utan att komma till en enda insikt, utan att egentligen kommit någonstans alls. Att sitta en timme i en park kan vara en längre inre resa.

även om jag vet vart jag ska och hur jag kommer dit så är jag ändå nervös, resfebern bubblar ibland till i magen. det handlar kanske inte om själva resan utan snarare om packningen. har jag fått med mig allt, jag checkar uppifrån och ner, jag ska sova där, vad behöver jag då, jag ska vakna, fixa mig.
Jag tror jag har med mig allt. Som vanligt för mycket kläder, hälften brukar förbli oanvända och ligger kvar i väskan när jag åter kommit hem som jag la dit dem innan.

2 Comments:

Blogger "A Peaceful Warrior" said...

Åh vad spännande och kul! Man blir ju onekligen nyfiken på var du ska åka?.. ;)
Ska du iväg själv eller med boyfrienden?

19 maj, 2007 13:43  
Blogger vandrarvild said...

jag är ensam, hos mina föräldrar. och har grym hemlängtan. men det kanske du förstårnär du läst mitt inlägg 'hemlängtan'....

21 maj, 2007 09:40  

Skicka en kommentar

<< Home