onsdag, maj 02, 2007

Angående äckel och fisar

Monsterdisken tog en timme att få klar. Nu är det fint i köket så nu kan vi laga mat och stöka till det igen och låta allt stå i några dagar igen. Nu när solen ligger på in i köket på morgonen så skapas det så härliga dofter av disk som ligger och vem är jag att stoppa denna bakteriehärds utveckling? Nog för att jag är gud/gudinnan men jag har ändå min egen fria vilja.

Jag satt i kyrkan idag och skrev lite, satte mig på trappen utanför och sneglade lite på alla sistaminuteninlämnare av deklarationen(själv smsade jag in min och Ds deklaration). Jag flydde hemmet en stund, var tvungen att vara ensam lite men inne i kyrkan kändes det som om nån stirrade mig över axeln hela tiden, och det gör ju vem som helst paranoid, så jag satte mig utanför och skrev tills jag blev hungrig och gick hem. Men jag känner mig helt jävla blockerad när det kommer till skrivandet. Inte ens dagbok kan jag förmå mig att skriva.
På Hemköp(är man där ofta när kassörskan känner igen en?)så slapp jag fisande tanter och vidrigt tunga korgar men såg en tjej som kom med tre sopsäckar med pantburkar. Skoj valborg, uppenbarligen.

JO! På tal om fisar; jag vet inte om jag skrev det men för några dagar sen var jag och D på Hemköp och från en av sidogångarna svänger en tant in framför mig, en gammal tant, och när hon gått några steg-hon vet alltså att jag går bakom henne- så släpper hon sig. Ingen liten snäll smygfis utan en jävla massa fladderpruttar som borde möblerat om arslet på henne. Helt oberörd är hon och fortsätter att gå som om inget har hänt.
Så jag tvärstannade(höll andan) och tog en annan väg, letade upp D och väste" En TANT fes precis framför mig!" och pekade ut henne för D så att han inte skulle hamna i vägen för henne sen.
Charmigt, tanten. Charmigt....
En gång när vi var på Netto var det två gubbar där som lallade runt och inte visste vad de skulle ha, och vi korsade deras väg vid ett tillfälle och klev in i jordens fismoln. Jag höll på att kräkas, på riktigt, för det var en riktigt äcklig jävla fis, och D säger FY FAAAAN! och stirrar på gubbarna och sen springer vi bort för att kunna andas.
Jag litar inte på människor länge. De är äckliga(säger hon som inte orkar diska innan besticken tar slut). Jag ska aldrig mer gå bakom folk i affären. Eller så skaffar jag gasmask. Jag har velat ha en gasmaskväska rätt länge nu så varför inte.

nu ska här hackas grönsaker.
'
'
'
'
'

Etiketter:

1 Comments:

Blogger kyrksyster said...

Det är nog inte så lätt att bli gammal...

02 maj, 2007 21:25  

Skicka en kommentar

<< Home