söndag, april 29, 2007

andas

På tal om "Du har ingen astma, Lena" så läster jag idag att man kan få svårt att andas genom att man andas fel.
Fel? Jag trodde man drog in luft och släppte ut den igen. Jag är rätt säker på att jag började göra det själv ganska snart efter att jag fötts.

men jag kan ju ha fel. Det har ju hänt förr.

Nu ska jag dra upp en halvt illamående(han drack chaite för första och sista gången)D för en tur till Hemköp. De bygger om där. Vi springer runt som yra höns och hittar ingenting. Det har varit så i några veckor nu. Man kan ju tycka att vi borde lärt oss att hitta nått vid det här laget men nejdå.

Etiketter:

2 Comments:

Blogger K said...

magstöd kanske?
jag brukar alltid, när jag har svårt att andas (alltså, när jag gjorde spirometri-testet skrev läkaren sen att testet antagligen inte var giltigt för jag har inte HELLER astma fast jag vet att jag har det för det skojar man inte heller bort) hålla handen på magen och verkligen se så att magen går ut och in. efter en stund behövs inte "handkontrollen" längre och det blir mycket lättare att andas. prova!
för övrigt har jag nästan mist allt förtroende för läkare. så det så.

kram

30 april, 2007 09:18  
Blogger vandrarvild said...

ah, det ska jag testa! men jo, jag tappar förtroendet för läkare mer och mer märker jag. Speciellt om man rosslar som fan när man kommer dit och de ändå inte tycke rman har astma. Men men.. jag ska testa att andas på andra sätt med.

30 april, 2007 12:37  

Skicka en kommentar

<< Home