lördag, april 28, 2007

Jag håller med dig, Listoplisto.

4 Comments:

Blogger Lilla Jag said...

Men om hon gillar rosa då...? Är det inte bättre att låta barnet få vara den han/hon är, oavsett färgen på kläderna?

28 april, 2007 12:25  
Blogger crrly said...

Gissa hur många som SKITER totalt i vad jag tycker och redan köper rosa till mitt barn, som till 99,99 % sannolikhet är en dotter...? :-/

Suck.


Darling älskar rosa, och har mycket rosa själv, så de skyller på det. Tssssss liksom.

28 april, 2007 17:33  
Anonymous Anonym said...

Bög

T

28 april, 2007 18:45  
Blogger vandrarvild said...

Cacilia; det där leder ju in på frågaom huruvida barn tar efter andra eller om de verkligen gillar färgen. Skulle man få en flicka som gillar rosa så får hon väl ha på sig det till viss del men jag kommer inte lära henne att färgen är könsbaserad, att hon är flicka och dörför måste hon gilla och bära färgen rosa.

Crrly: Du kan ju alltid bojkotta kläderna, hahahahah. Eller råka tvätta dem med en ny svart strumpa. Men det är ju egentligen inte poängen med inlägget, fast det vet du ju så det är inte riktat mot dig alls men är killkläderna coolare och finns i fler färger lär jag ju köpa mest killkläder till min dotter. Det är det ATT tjejkläderna ska vara tillpiffade med ögonfransar på döskallekissekatter och glitterbokstäver som jag stör mig på.

T: Klockrent, det där läste jag nyligen, klart skön morsa! hahahaha.

29 april, 2007 18:35  

Skicka en kommentar

<< Home