onsdag, april 25, 2007

Mayhem på 52 kvm

Vi har tagit uttrycket 'compact living' till en ny nivå. Jag sitter vid datorn i hallen och måste flytta stolen lite snart när D ska ut från duschen. Intill mina fötter står en pall, min gamla dator(saknar min dator!!) och min lilla teve. På teven står en lampa, på datorn står telefonen och härifrån till sängen som står mitt på vardagsrumsgolvet ligger det kläder som vi halvanvänt de senaste dagarna men som inte är riktigt redo att hamna i tvättkorgen ännu. På två sidor av sängen står sofforna, på sofforna ligger det kuddar och speglar plus att soffan med speglarna funkar som tillfälligt nattduksbord för mig. Om man ska ta sig från hallen ut i köket får man antingen kliva över sängen(obäddad) eller över datorer, pall och lampa. Ska man ut på balkongen får man kliva över sängen. Ska man fram till nått fönster får man kliva över säng och soffa. Att lägga till detta är dessutom disk(inte så mkt som det ser ut att vara eftersom jag inte plockat ner det i diskhon som jag brukar utan nu står det över hela bänken och på spisen) och min frukost som jag intar vid teven(där soffbordet står, fullt med saker) eller på golvet framför. Eller här vid datorn, där jag ännu inte lyckats sprida mitt mayhem utan det faktiskt finns lite plats att ställa saker. Hm, jag har ju faktiskt inte intagit min frukost till fullo ännu, kanske ska fortsätta här då.....


Om jag någonsin velat ta död på min mamma hade det varit lätt att bjuda hem henne till vårt ganska mysiga kaos för att framkalla en kraftig hjärtattack.