onsdag, april 25, 2007

såja, andas lugnt och fint nu Lena....

Brev från läkare idag: "Bästa Lena! Spiromerti gjoirde den 18/4 2007 visar ingen astma. Det var en helt normal spirometri och jag finner ingen förklaring till varför du behöver ta så mycket bricanyl just nu"....

Okej. Så enligt min unibrowläkare har jag ingen astma. Jag kanske skulle träffa henne idag, när jag har seg hosta och knappt kan andas. Eller en vanlig dag när jag sitter på nått ställe och mitt i allt känner hur strupen snörps igen. Men jag har ju inte astma så jag kan ju försöka andas ändå, trots att det inte går så bra och piper som fan i bröstet, eller hur menar de egentligen?

Och är det inte lite märkligt då, att de tester jag gjort innan(hos, om man ska våga dryfta sig till att säga det, bättre läkare?) visat att jag har astma men nu när jag kommer hit ner, där det är fuktigare luft och jag måste ta mer bricanyl än någonsin innan; då har jag plötsligt ingen astma.



Och läkarna oroar sig för att folk mer och mer tappar förtroende för dem. Hm. I wonder.....

2 Comments:

Blogger KuriÅsa said...

Det låter skitkonstigt. Jag får mindre astma när det är fuktigt. Har hört att det finns nån variant av panikångest som bara yttrar sig som astma. I så fall får jag panikångest när jag cyklar och det är kallt.

25 april, 2007 15:46  
Blogger vandrarvild said...

ja, det kanske är det jag får. I så fall får mina knän också paniångest när det är kallt och fuktigt. Äh, jag tycker det är skitskumt i alla fall.

25 april, 2007 15:50  

Skicka en kommentar

<< Home