torsdag, april 26, 2007

någonting annat

T-shirtväder ute idag, och mitt dietistbesök* tog tio minuter så nu när klockan är halv elva snart så vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till; ut och ligga i solen eller bara sitta på en bänk och skriva eller... eller... jag vet inte. Här inne ska jag i alla fall inte sitta i mer än fem minuter till.
Varje soldag påminner mig om min längtan bort till något annat, oförmögen som jag är att förklara vad det är. Det är bara Något Annat, någonting som är inte-här. det har inte med platsen att göra, utan känslan inuti


*dietisten påminner om någon jag känner men jag kommer inte på vem. Hon är yngre än jag och tunnhårig och liten och påminner mig om en rund rysk docka som jag hittade bild på när jag gjorde research nyligen. Dessutom ser hon lite ut som peter pettigrew, och jag inser min HP-fanatism men man ska använda de referenser man har...