fredag, mars 16, 2007

Ibland blir jag så light-lycklig när man märker att man gör mågot som andra blir glada av. Som att vara den första kunden i en nyöppnad restaurang med god mat, och ägaren säger "Vi öppnade idag!" och ler med hela ansiktet medan han skriver på hundralappen vi lämnar fram "Min första kund!"
På Nobelvägen(på samma sida korsningen som barnvagnsaffären men mitt emot, typ) har det öppnat en ny restaurang, Cyrus, med indisk och pakistansk mat (Tidigare låg det tydligen en kinarestaurang men maten var visst inget vidare så den stängde). Finfin mat. De har tydligen hemkörning med, något som jag misstänker att vi kommer utnyttja en hel del så snart vi fått lite mer hum om vad de har för meny. Men det jag gillar med indisk mat är inte att den är olidligt stark utan att den oftast är glutenfri och de alltid har så mycket vegetariskt. Sen smakar det gott med. Vad mer kan man begära liksom.


Vi fikade lite snabbt på Waynes coffee tidigare. Jag grämer mig för att jag inte kunnat sno några av deras största muggar ännu. Men snart så! (Och nej, mitt samvete får inga större smällar av att sno en mugg från en stor kedja som Waynes. För några av er undrade ju säkert det.) Jag hade bara min lilla väska och D ingen väska alls. Vi konsterar lite slött att jag har något av en fabläss(som jag vill stava fableisse men jag kanske är hög på avgaser efter långpromenaden)för muggar, speciellt stora muggar

Etiketter: , , , , ,