torsdag, mars 15, 2007

Nyligen drömde jag att min teve hade ögon
Jag har inte vågat analysera det djupare ens för mig själv för det är så givet symboliskt.

Inte heller har jag analyserat varför Lars-Olof(jakobs pappa) var Malins pappa i min dröm
och varför jag red på min pojkväns axlar och fick ducka för trädens grenar.
Det är, nu när jag skriver det, så självklara saker att jag kunde sagt det till mig själv direkt i drömmen.


nu ska jag ringa CSN och säga att jag inte har några pengar. Sen ska jag ringa på jobb och säga att jag vill ha mer pengar. Men känner jag mig själv rätt kommer jag vilja gå ut snart, lista saker att göra imorrn, försöka få den där dumma övertydliga låten ur skallen som bara säger att jag ska ta för mig mer, ta för mig av allt. Jag är fast i mitt eget huvud igen, och måste komma ut i solen, bränna bort det överflödiga tankarna, byta dem mot hopp, ljus och självförtroende.
'
'

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

vad för låt då?

15 mars, 2007 15:45  
Blogger vandrarvild said...

Det är den där med Lena Philipsson! " mitt namn är Lena och jag tänker inte va tyst...." Jag är ofantligt störd på det, att den dyker upp i skallen på mig ideligen.

16 mars, 2007 11:00  

Skicka en kommentar

<< Home